דברי ימי האור הטבעי והמלאכותי עתיקים כדברי ימי האדריכלות. ההיסטוריה של האדריכלות היא החיפוש אודות
ההבנה והשליטה באור העוטף את המבנה וחודר לתוכו.
דברי ימי האור הטבעי והמלאכותי עתיקים כדברי ימי האדריכלות. ההיסטוריה של האדריכלות היא החיפוש אודות
ההבנה והשליטה באור העוטף את המבנה וחודר לתוכו.
אנחנו כבר לא מסתכלים על אור ותאורה מלאכותית כמנותקים מתכנון חללי חוץ ופנים. לתכנון תאורה היבטים רבים
מאוד הבאים לידי ביטוי גם בתכנון החלל ובעיצוב שלו:
האם אנחנו רוצים חלל המעורר חשיבה והרהור, רוגע ומנוחה או חלל ממריץ, מעורר ומעודד פעילות; האם אנחנו רוצים חלל שייתן ביטוי לתאורה טבעית, הנכנסת למבנה ומעודדת פעילות טבעית, או שאנחנו יכולים להסתמך רק על תאורה מלאכותית שעלולה בתכנון לא נכון לגרום לעייפות, לכאבי ראש ולירידה בתפוקה. האם אנחנו רוצים ליצור דרמה בחלל עם תאורה ממוקדת או ליצור אחידות.
האם אנחנו רוצים לאחד או לבדל בין חללים וקירות.
היכולת להבין חלל וליצור תאורה נכונה עבורו היא יכולת מורכבת, כך גם היכולת להסתכל על אור מהיבטים שונים
של אור ומקום, אור וחומר, אור וצורה, אור ומשימה, אור וזמן.
המעצבת שרי בר-נע גבעון, בוגרת מרנגוני, בית הספר הגבוה לעיצוב במילאנו, משלבת בין שני תחומים – עיצוב
פנים וייעוץ תאורה – וכך היא מצליחה להשיג את תכנון התאורה המיטבי לחללים המעוצבים. בנוסף, את הידע
התיאורטי והמעשי שלה היא מעבירה למעצבי פנים בקורס ייעודי המלמד כיצד לתכנן תאורה נכון, כיצד לבנות מערך
נכון הן מבחינה פונקציונליות והן מבחינת העיצוב, הסגנון והאווירה הנדרשים וכמויות ההארה הנכונות.
בתכנון חללי מגורים, משרדים או חללים מסחריים אני תמיד מלמדת להתייחס למיקום המבנה, לדרגת החשיפה
לשמש בשעות שונות של היום, לרמת ההארה וההצללה הנדרשות ולצרכים הפונקציונליים והעיצוביים של החלל.
בנוסף עולם ה LED הביא למהפכה דרמטית בעולם תכנון התאורה ובעיצוב גופי תאורה ולדרישה להתמקצעות
בתכנון ובעיצוב. לא עוד מנורת קבלן במרכז הסלון אלא תכנון המשלב תסריטי תאורה שונים לתרחישים שונים.
תכנון חכם ומורכב המשלב מיקומים פיזיים שונים עם תפקודים פונקציונליים שונים של החלל – שילוב מושלם בין
עיצוב פנים ועיצוב תאורה.
שרי בר-נע גבעון הינה מרצה בכירה לתאורה במכללות לעיצוב פנים ומעבירה קורסים פרטיים מקצועיים
למעצבי פנים ולאדריכלים.
לפרטים על הקורס הקרוב למעצבי פנים ולאדריכלים לחצו כאן