עיצוב שרי בר-נע גבעון light-design

בנימה אישית

ברוכות.ים הבאות.ים לבלוג התאורה שלי

הבלוג נולד מתוך אהבה

אהבה לתאורה שמלווה אותי עוד מתחילת לימודי עיצוב הפנים

אהבה לאדריכלות ולאמנות

ואהבה גדולה לעיצוב מוצר הבורא יש מאין

מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי להתעסק בעיצוב וכשהתחלתי ללמוד את המקצוע פורמלית החלטתי להרחיב את הידע שלי בתחום הכי חשוב בתכנון חללי פנים והוא כמובן תאורה.
אז נסעתי לי בכיף גדול ללמוד תאורה ב MARANGONI בית הספר הגבוה לעיצוב במילאנו שבה תמיד מדהים לגור. ונסעתי ללמוד בגרמניה במרכז ההדרכה של ERCO חברת התאורה מהמובילות בעולם ואני ממשיכה לנסוע לכנסים וכל הזמן להתחדש וללמוד.

בלוג התאורה שלי מחולק ל 3 חלקים עיקריים: עיצוב מוצר בארץ ובעולם, תכנון נכון של תאורה לחללי הבית השונים וחשיפה של פרויקטים שלי ושל קולגות.

מוזמנות.ים להישאר ולהדליק יחד איתי את האור

"זורקת אור" - בלוג התאורה של שרי בר-נע גבעון

אנו מתחייבים לא להשתמש במייל שלך לשום מטרה אחרת

"זורקת אור" - בלוג התאורה של שרי בר-נע גבעון

קסם נוביקוב אמנית חוטים

יוצרת גופי תאורה ופריטי דקורציה מחוטים

הסטודיו של קסם בקומה השניה

האם היה משהו בילדות שרימז על העתיד המקצועי? תחביבים שהובילו לבחירת המקצוע?

מאז הילדות הייתי בחוגי אמנות ויצירה ובנוער שוחר דעת. עשיתי בגרות במגמת אמנות ותמיד עסקתי באמנות שימושית: ציור, עיסת נייר, רקמות וסריגה עד שהגעתי לחוטים. התחלתי עם מקרמה וסריגת שטיחים שהתפתחו לגופי תאורה ולעיצוב חפצים

עבודת מקרמה בשילוב תכשיט עתיק חרוזים וראפייה
סריגה במסרגה אחת
מגוון חומרים וגוונים
צילום ג'וד מוסקו
צילום ג'וד מוסקו

חווית הלימוד בבית הספר? חווית הלימודים באקדמיה? (סוג של תיקון?)

למדתי 5 יחידות אמנות בתיכון ובמיצג סוף השנה קיבלתי ציון של 99.5 אבל לא היה לי אומץ ללכת עם זה עד הסוף

האם פרויקט הגמר היה מסמן דרך/שינוי דרך?

עבודת הגמר הייתה על השעונים הנוזליים של סלבדור דאלי – תלת מימד, עד היום אני נמשכת יותר לתלת מימד. ציור מבחינתי הוא שטוח

איך הגעת לבחירת החומר, פיתוח תהליכי הייצור

במהלך הקורונה שברתי את הרגל והזמנתי מלא חוטים הביתה על מנת למלא את הזמן. שילוב החומרים נורא סיקרן אותי: חוטי כותנה, חוט תלת גידי ואח"כ חד גידי שהוא יותר מורכב. לקחת חומר מאתגר ו"לביית" אותו יוצר קסם. רפיה למשל מגיעה בגוש ענק. אני עובדת בשילוב אלמנטים ממתכת או חבלים שאני יוצרת תוך כדי סריגה

האם היה בבית עידוד ליצירתיות? מודל לחיקוי במשפחה?

אבי צייר בשעות הפנאי כתחביב. אני עשיתי תואר בפסיכולוגיה ובקרימינולוגיה ועבדתי 20 שנה כמנהלת כספים. היום אני עוסקת אך ורק ביצירה

עד כמה השיקול האם המוצר מסחרי היה משמעותי בבחירת החומר/מוצר (מוצר שימושי/דקורטיבי)

גופי התאורה הם תוצר של תהליך לכיוון של משהו יותר שימושי, שימוש בעל ערך. אני גם מאוד אוהבת פינות של אור. בקניית גוף תאורה יש יותר לגיטימציה כי הוא גם יפה וגם שימושי. עיצוב הקונכיות נבע מהצורך באחסון – לא סתם קישוט לקיר אלא אחסון לעציצים למשל או לחפצים קטנים בחדר הרחצה. אני בחיפוש מתמיד אחרי דו שימושיות: הסלים המחבקים למשל. אילו גם החפצים הנמכרים ביותר

סלים מחבקים לחדרי ילדים
סלים וצדפים מחבקים לדקורציה ולאחסון

עד כמה המוצר מאפשר פרסונליזציה?

א.נשים מאוד אוהבים.ות חרדל – אני מנסה ל"קלוע" לכך במקביל יש עבודות בהזמנה מיוחדת שמתחילה מבחירת צבע חוטים וצורה ועד פיתוח מוצר אישי. אני בונה תוך כדי תנועה בשיתוף עם המזמינ.ה

גוף תאורה מחוט כותנה בצבע חרדל - פרט
גוף תאורה מחוט כותנה בצבע חרדל
עבודה במסרגה אחת עם חוט ראפיה מעובד
צילום ג'וד מוסקו
חבלים וראפייה טבעית
צילום ג'וד מוסקו

האם המוצר משלב חיבור בין חומר חדש לישן? בין תהליכים מסורתיים לחדשניים?

אני ממחזרת ומשלבת תכשיטים עתיקים שמביאים לי, אבזמים של חגורות שישבו שנים במגירה או בבוידעם, חרוזים ישנים. השילוב בין מקרמה לקליעה מסורתית מהווה שילוב בין מסורת לתהליך מודרני יותר

עבודת מקרמה בשילוב ראפייה, ענפים וחרוזים
עבודת סריגה בשילוב ראטן

ספרי על תהליך הפיתוח של מוצר הדגל שלך

ניסיתי לחפש חישוק מתכת בקוטר 110 ס"מ ולא מצאתי. השתתפתי בסדנת ראטן אצל חברה וקולגה נוני יבנאי שמתמחה בקליעת ראטן והיום אני יוצרת חישוקי ראטן לבד מה שפתח לי עולם שלם של אפשרויות

גוף תאורה מחוט נייר עטוף שעווה וחישוקים
עבודת סריגה בשילוב חישוקי מתכת

אשמח לשיתוף תהליכי חשיבה בפיתוח המוצר + למה גופי תאורה

הלד שלא מתחמם מקל על העבודה שלי מאוד. ניתן להשתמש בכל חומר שהוא. אני מאוד אוהבת את החמימות הזו כתאורת פינות.
גוף התאורה הראשון נולד מנסיעה לסיני לפני כשנה. כל רצועת החוף מלאה בארמונות לא גמורים בסגנון "מרוקאי" עם משרביות וכו.
נסעתי עם מסרגה אחת וחוט נייר מלופף בשעווה וכמה חישוקים. הסגנון של הארמונות נתן לי השראה לצורות של גופי התאורה.
הפרמטרים השונים נורא סיקרנו אותי: המשחק בין הקטרים השונים, ההרחבה וההצרה, הורדה או הוספה של עין, חוט אחד עם 6 עיניים בעיגול לקרוב ל 160 עיניים בקוטר.
המעבר מכל כך מעט לכל כך הרבה – כל סטיה שמשנה את ההרמוניה. העולם משתנה וזה בא לידי ביטוי בגופי התאורה, חלקם יותר בקיצוניות במעבר בין הקטרים.

הראפיה המעובדת שבאה ברוחב זהה לכל אורכה בניגוד לטבעית שרוחבה משתנה והיא צבועה בצבעים מדהימים. יש ראפיה רכה ויש קשות ואחידות יותר. את הטבעית אני מרטיבה ומותחת והיא ניתנת יותר לשליטה.

יש לי חברה שמסתובבת בימי איסוף גרוטאות ומחפשת עבורי מבנים של גופי תאורה ואני ממחזרת אותם.
ביחד עם השותפות לסטודיו: נטעלי שמעון דפנה קסטנבוים אנחנו עובדות על ליין של מוצרים שמשלבים קרמיקה וחוטים. דפנה מייצרת את הצורות מחימר, נטעלי מציירת עליהם ואני עושה את הגימור וההרכבה בעזרת חוטים, חרוזים וראפייה

 

 

 

 

צילום ג'וד מוסקו
צילום ג'וד מוסקו
צילום ג'וד מוסקו
צילום ג'וד מוסקו
צילום ג'וד מוסקו

מהם הערכים של העסק? השפה העיצובית?

דיוק, סימטריה חזקה, סינרגיה, הכלה, שבלוליות, קונצנטריות ומעגלים פתוחים וסגורים, צבעים רכים ונעימים לעין

היום שאחרי סיום הלימודים – מיקום הסטודיו/הייצור – למה דוקא במיקום הזה?

לפני פחות משנה עזבתי את עבודתי השכירה וביחד עם עוד 4 אמניות שכרנו בית פרטי משנות החמישים ברחוב ראשי במרכז המושבה פרדס חנה.
שיפצנו אותו לבד במשך שלושה חודשים כשהרעיון שעומד מאחורי השיפוץ היה גריד של קומיקס, שחור לבן.
פתחנו בו חנות גלריה שנקראת ״ המוסד – בית לאמנות תרבות ואופנה״, בהשאת מוסד החוסים שהיה לפנינו בבית זה במשך 23 שנים.
הקומה התחתונה היא חנות גלריה של חמשתנו ובקומה העליונה יש לכל אחת מאיתנו סטודיו לעבודה.
בחצר האחורית אנחנו מקיימות תערוכות מתחלפות, אירועים קטנים וממש בקרוב יפתח בית קפה קטן

ערוצי שיווק – חנויות מוזיאונים, ETSY וחנויות אונליין אחרות, תערוכות, תחרויות, חבירה לחברות על?

כרגע דרך אינסטגרם ופייסבוק שלי ושל "המוסד" ודרך אירועים שאנחנו מקיימות במתחם בחצר

השאר תגובה

כתובת המייל שלך לא תפורסם באתר. שדות חובה מסומנים ב *

זה יכול לעניין אותך